Proiect Etwinning Tales and Traditional Stories in Comic Book 2022 - 2023
Proiectul Tales and Traditional Stories in Comic book a avut cinci școli partenere din: România, Turcia și Portugalia și aproximativ 40 de elevi implicați. Școala noastră a fost unul dintre coordonatorii proiectului.
Scopul acestui proiect a fost de a cerceta și de a colecta povești și legende străvechi din țările participante și de a le transforma în benzi desenate, clipuri cu ajutorul instrumentelor digitale.
Proiectul a urmărit să cunoască legende și povești din diferite țări, să îmbunătățească abilitățile de interpretare; să promoveze utilizarea tehnologiilor informației și comunicațiilor (TIC) într-un mediu controlat, să promoveze creativitatea și gândirea critică, să stimuleze gustul pentru lectură și scris, să promoveze autonomia și capacitatea de a lucra în colaborare și, bineînțeles, să împărtășească experiențe și cunoștințe.
Echipa școlii noastre a fost formată din 9 elevi de la clasele a VII-a și a VIII-a A, coordonați de doamna profesor Dănăilă Ioana. În cadrul întâlnirilor elevii s-au prezentat și au făcut cunoștință cu elevii din școlile partenere, au creat un logo și poster pentru proiect, au realizat prezentarea școlii și a orașului. Fiecare țară parteneră a ales două sau trei legende pe care le–a prezentat în moduri diferite folosind diverse mijloace digitale.
Activitățile acestui proiect au fost concepute astfel încât elevii să participe cu plăcere și în mod egal, abordarea transdisciplinara a urmărit îmbunătățirea competențelor lingvistice,
aplicarea de către elevi a cunoștințelor existente pentru a genera idei și produse noi, sprijinirea învățării individuale și contribuția la învățarea celorlalți prin utilizarea mediilor digitale pentru a comunica și a lucra în colaborare,dezvoltarea înțelegerii culturale și a conștientizării importanței tradițiilor și legendelor populare, utilizarea abilităților de gândire critică pentru a planifica și a efectua cercetări, a gestiona proiecte, a rezolva probleme și a lua decizii prin utilizarea instrumentelor digitale adecvate, cultivarea sentimentului de aventură.
Elevii au participat cu plăcere la activitățile proiectului unde au îmbinat tradiția cu inovația, au căutat legende și au ales prin vot legendele pe care le vor prezenta și modalitatea de prezentare a acestora, au învățat că tehnologia poate fi folosită și în scop educativ.
În urma dezbaterilor au fost alese: legenda Ielelor și legenda Babei Dochia.
Legenda Ielelor a fost prezentată folosind teatrul umbrelor și ca mijloace digitale CapCut și Photoshop. Legenda Babei Dochia a fost prezentată ca o bandă desenată folosind Canva.
Link prezentări
https://www.youtube.com/watch?v=9dCKM55EFEA
https://www.youtube.com/watch?v=J2kLNDzvqxw
Toate produsele realizate de elevi au fost adunate într-un Ebook care a putut fi accesat de toți participanții la proiect. Elevii au aflat informații despre legende din țările participante la proiect.
https://www.storyjumper.com/book/read/158906561/647a5d7078e44
Proiectul a oferit cadrelor didactice posibilitatea de a afla noi metode active pentru predarea limbilor străine și pentru a face lecțiile mai atractive și interactive , de a se dezvolta pe plan profesional și de a –și dezvolta abilitățile digitale. Elevii participanți la proiect au primit diplome de participare.
Proiectul a primit Certificat Național de Calitate și Certificatul European de Calitate.
https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/tales-and-traditional-stories-comic-books-lendas-e-historias-tradicionais-em-banda-desenhada